Goedkoop gegevens digitaliseren: bespaar tot 70%

Het handmatig invoeren van gegevens, oftewel data-entry, is een arbeidsintensief proces. Het neemt veel tijd in beslag en brengt hoge kosten met zich mee. Dit kan aanzienlijk efficiënter.

Uitbesteding van het gehele proces aan DDC helpt u om aanzienlijk op data-entry kosten te besparen. Vanzelfsprekend met behoud van kwaliteit.

Verwerken van alle soorten documenten en gegevens

We hebben jaren ervaring met het verwerken van een grote diversiteit aan documentsoorten. Enkele voorbeelden van documenten:

Varieert de hoeveelheid data die verwerkt moet worden? Of hebt u een spoedopdracht? Dat is geen probleem. We beschikken over meerdere vestigingen in Nederland, Centraal-Europa en Azië. Hier staan onze data-entry specialisten 24 uur per dag en 7 dagen per week voor u klaar om uw gegevens te verwerken. Ongeacht de hoeveelheid werk.

Pepperminds logo

DDC Europe zorgt voor een snelle en correcte invoer van alle inschrijvingen, met hierbij nog een aantal handmatige validaties. Door onze samenwerking is de snelheid verhoogd, zijn de kosten verlaagd en is de kwaliteit door standaardisatie ook omhoog gegaan.

– Luuc Steltenpool, Pepperminds

Waarom dataverwerking uitbesteden?

  • Maak uw vaste kosten variabel.
    U betaalt een vooraf afgesproken prijs per document of per ingevoerd teken, in plaats van een uurprijs voor uw medewerkers. Wanneer u kiest voor DDC bespaart u bovendien tot 70% op dataverwerking.
  • Maak meer tijd vrij voor uw kernactiviteiten.
    Handmatig gegevens verwerken is tijdrovend. Door het uitbesteden van data-entry en andere administratieve werkzaamheden bij DDC komt er meteen meer tijd beschikbaar voor uw kernactiviteiten.
  • Reageer sneller op een veranderend aanbod.
    U hoeft zich geen zorgen meer te maken over wisselende hoeveelheden werk. Wij passen onze capaciteit moeiteloos aan. Door het verwerken van gegevens uit te besteden wordt uw organisatie flexibeler.
  • Vergroot uw productiviteit door snellere toegang tot belangrijke informatie.
    De doorlooptijden van processen worden aanzienlijk verkort. Hierdoor kunnen bestellingen bijvoorbeeld sneller verwerkt worden. Of zijn onderzoeksresultaten eerder beschikbaar. U profiteert dus meteen van de snelheidswinst van uitbesteding.

Unicef logo

Er wordt zorg en aandacht besteed aan de kwaliteit van de invoer. Indien er afwijkingen op het verwerkingsproces zijn, dan wordt er direct contact opgenomen met onze verantwoordelijke projectcoördinator.

Hierdoor hebben wij onze gegevens snel beschikbaar en kunnen wij deze aanwenden voor onze follow-up.

Zorgeloos uitbesteden bij DDC

  • Nederlands projectmanagement
    Ook als we uw project uitvoeren in één van onze buitenlandse vestigingen werken we met Nederlands projectmanagement. Onze projectmanagers bewaken nauwgezet aspecten zoals tijd, kosten en kwaliteit. Zo bent u verzekerd van een probleemloos verloop van uw project. En hebt u altijd een vast aanspreekpunt.
  • Veiligheid en vertrouwelijkheid
    Het beschermen van uw gegevens is voor ons van fundamenteel belang. Onze medewerkers behandelen alle data met de grootst mogelijke vertrouwelijkheid. Daarnaast treffen we stringente veiligheidsmaatregelen bij het opslaan en verzenden van zowel digitale als papieren documenten en informatie.
  • Direct aan de slag met ingevoerde data
    We zorgen voor foutloze en veilige aanlevering van de verwerkte data. Volgens elke gewenste methode en binnen de afgesproken termijn. Uw medewerkers hebben meteen toegang tot de digitale informatie die ze nodig hebben. Zo is uw organisatie altijd up-to-date.

Hoe werkt het?

Het verwerken van gegevens kan op meerdere manieren:

  • Handmatige data-entry van tekst
  • Herkennen van tekst (OCR)
  • Herkennen van aankruisvakjes of -rondjes, barcodes, e.d.

Welke methode we kunnen gebruiken is afhankelijk van de documentsoort. Zo is gedrukte tekst goed te digitaliseren met OCR (Optical Character Recognition). Een handgeschreven formulier kunnen we meestal beter handmatig invoeren.

Ook een combinatie is mogelijk. De meerkeuzevragen van een enquête zijn bijvoorbeeld automatisch te verwerken met behulp van OMR (Optical Mark Recognition). De open vragen digitaliseren we met de hand. Vervolgens voegen we alle antwoorden samen.

Documenten toesturen

Documenten kunt u zowel digitaal als fysiek aanbieden. Papieren documenten scannen we eerst. Dit maakt het mogelijk om ze op de juiste locatie te verwerken.

Data-entry

Data-entry in Manila

Om data-entry voordelig én veilig uit te besteden beschikken we wereldwijd over eigen vestigingen:

  • Offshore in Azië
  • Nearshore in Centraal-Europa
  • Onshore in Nederland

Welke vestiging we voor uw project inzetten is afhankelijk van onder andere de taal, de projectspecificaties, het volume en het tijdsbestek.

Uiteraard kunt u ook zelf uw voorkeur aangeven. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat uw data Nederland niet mogen verlaten door wettelijke bepalingen.

Aanleveren

Als alles is verwerkt, leveren we de data aan in ieder gewenste bestandsformaat. Of direct in uw database.

De papieren documenten die zijn verwerkt kunnen we retourneren, archiveren of vernietigen. Als wij zelf uw documenten hebben gescand, is het natuurlijk mogelijk om naast de verwerkte gegevens ook de scans te ontvangen.

Datakwaliteit

Uw database is vaak de drijfkracht achter essentiële processen. Het beïnvloedt bijvoorbeeld het succes van een marketingcampagne of de betrouwbaarheid van statistieken.

Tijdens het verwerken van uw gegevens voeren we daarom verschillende controles en correcties uit. Zo bent u verzekerd van de hoogst mogelijke datakwaliteit.

Minimaal 98% accuratesse

We werken met hooggekwalificeerde en ervaren medewerkers die uw data met zorg invoeren. Daarnaast passen we automatische kwaliteitscontroles toe. We garanderen dan ook minimaal 98% nauwkeurigheid bij het verwerken van uw gegevens.

Desgewenst kunnen we belangrijke data dubbel invoeren om nog hogere kwaliteit te bieden.

Voorkom databasevervuiling

We standaardiseren relatiegegevens zoals namen, geboortedata en geslachtsaanduidingen. Door de notaties van deze gegevens tijdens het verwerken te corrigeren kunnen we de datakwaliteit waarborgen.

Vergroot het succes van mailings

Door het verifiëren, corrigeren en standaardiseren van adresgegevens wordt de kans op onbestelbare post fors verkleind. U voorkomt hiermee onnodige kosten, ontevreden klanten en gemiste kansen.

Neem contact met ons op